Diferència entre revisions de la pàgina «Ofici»

De Català a Cort
Dreceres ràpides: navegació, cerca
(Estructura)
Línia 32: Línia 32:
 
<ol start="6" style="list-style-type: decimal;">
 
<ol start="6" style="list-style-type: decimal;">
 
<li><p>'''''Fórmula de comiat'''''. No se n’ha de fer servir.</p></li>
 
<li><p>'''''Fórmula de comiat'''''. No se n’ha de fer servir.</p></li>
<li><p>'''''Datació'''''. Població, seguida de coma, i data (dia i anys en xifres, mes en minúscula).</p></li>
+
<li><p>'''''Datació'''''. ''Palma'', seguida de coma, i data (dia i anys en xifres, mes en minúscula).</p></li>
 
<li><p>'''''Firma'''''. Càrrec, rúbrica i nom i llinatges.</p></li></ol>
 
<li><p>'''''Firma'''''. Càrrec, rúbrica i nom i llinatges.</p></li></ol>
  

Revisió del 11:16, 24 nov 2019

És una comunicació escrita i integrada en la tramitació d’un procediment administratiu. En el cas de l’Ajuntament distingim dos tipus d’oficis, depenent de la seva destinació:

  • Ofici intern: dirigit a un òrgan de l’Ajuntament o dels organismes que en depenen.
  • Ofici extern I: dirigit a una persona física.
  • Ofici extern II: dirigit a una altra administració, una entitat, una persona jurídica...

Estructura

  1. Capçalera amb el logotip municipal
  2. Identificació d’emissió i destinació. Les dades de la unitat emissora i de la destinació s’han de situar a les graelles que apareixen a la plantilla. A la graella Unitat emissora hi han de constar l'àrea i la unitat emissores. El contingut de la destinació depèn, com ja s’ha comentat, del tipus d’ofici:
  • Ofici intern: a la graella Unitat destinarària hi han de constar l'àrea i la unitat destinatàries i a la graella Destinatari/tària, el càrrec del destinatari, sense tractament i sense especificar-ne els noms i llinatges.
  • Ofici extern I: a la graella Destinatari/tària de la plantilla hi han de constar el nom i els llinatges (amb el tractament genèric abreujat; és a dir, Sr. o Sra.).
  • Ofici extern II: a la graella Destinatari/tària de la plantilla hi han de constar el nom i els llinatges (amb el tractament genèric abreujat, és a dir Sr. o Sra.) i, a la línia següent, el càrrec i l’organisme, entitat, pesona jurídica que representa.
  1. Assumpte. S’ha de consignar a la graella de la plantilla corresponent.

  2. Fórmula de salutació. No se n’ha de fer servir.

  3. Cos. En aquesta part s’ha de presentar o contextualitzar l’assumpte, s’han d’exposar els fets o els arguments i s’ha d’arribar a una conclusió (síntesi, petició, etc).

    Aquestes són algunes frases útils en la redacció del cos:

  • D'acord amb l'art. xx de la Llei [...]
  • Us tramet, adjunta, la documentació [...]
  • Us faig arribar la llista [...]
  • Pel que fa a [...], us comunic que [...]
  • Amb la finalitat que [...], us sol·licit que [...]
  • Per a atendre la vostra sol·licitud [...], us tramet [...]
  • Atès l’expedient relatiu a [...], us inform que [...]
  • Un cop instruït l’expedient [...], us notific que [...]
  • En relació amb l’escrit que vàreu presentar [...]
  • Així mateix, us comunic que [...].
  • Si voleu més informació [...].
  1. Fórmula de comiat. No se n’ha de fer servir.

  2. Datació. Palma, seguida de coma, i data (dia i anys en xifres, mes en minúscula).

  3. Firma. Càrrec, rúbrica i nom i llinatges.

Plantilles i exemples d'oficis

Ofici intern Plantilla Exemple
Ofici extern I Plantilla Exemple 1, exemple 2
Ofici extern II Plantilla Exemple