Diferència entre revisions de la pàgina «Ofici»
De Català a Cort
Línia 2: | Línia 2: | ||
* ''Ofici intern I'': dirigit a un òrgan de l’Ajuntament o dels organismes que en depenen. | * ''Ofici intern I'': dirigit a un òrgan de l’Ajuntament o dels organismes que en depenen. | ||
− | * ''Ofici intern II'': dirigit a una altra administració. | + | * ''Ofici intern II'': dirigit a una altra administració, institució o entitat. |
* ''Ofici extern'': dirigit a una persona física o jurídica aliena a l’Administració. | * ''Ofici extern'': dirigit a una persona física o jurídica aliena a l’Administració. | ||
Revisió del 12:10, 21 nov 2019
És una comunicació escrita i integrada en la tramitació d’un procediment administratiu. En el cas de l’Ajuntament distingim tres tipus d’oficis, depenent de la seva destinació:
- Ofici intern I: dirigit a un òrgan de l’Ajuntament o dels organismes que en depenen.
- Ofici intern II: dirigit a una altra administració, institució o entitat.
- Ofici extern: dirigit a una persona física o jurídica aliena a l’Administració.
Estructura
- Capçalera amb el logotip municipal
- Identificació d’emissió i destinació. Les dades de la unitat emissora i de la destinació s’han de situar a la graella que apareix a la plantilla. El contingut de la destinació depèn, com ja s’ha comentat, del tipus d’ofici:
- Ofici intern I: a la graella Destinatari/tària del model hi ha de constar el càrrec destinatari, sense tractament i sense especificar-ne els noms i llinatges.
- Ofici intern II: a la graella Destinatari/tària hi han de constar el nom i els llinatges (amb el tractament genèric abreujat; és a dir, Sr. o Sra.) i a la línia següent el càrrec i l’organisme.
- Ofici extern: a la graella Destinatari/tària hi han de constar el nom i els llinatges (amb el tractament genèric abreujat, és a dir Sr. o Sra.) i, si escau, el càrrec i l’entitat que representa.
Assumpte. S’ha de consignar a la graella de la plantilla corresponent.
Fórmula de salutació. No se n’ha de fer servir.
Cos. En aquesta part s’ha de presentar o contextualitzar l’assumpte, s’han d’exposar els fets o els arguments i s’ha d’arribar a una conclusió (síntesi, petició, etc).
Aquestes són algunes frases útils en la redacció del cos:
- Us tramet, adjunta, la documentació [...].
- Us faig arribar la llista [...].
- Pel que fa a [...], us comunic que [...].
- Amb la finalitat que [...], us sol·licit que [...].
- Per a atendre la vostra sol·licitud [...], us tramet [...].
- Atès l’expedient relatiu a [...], us inform que [...].
- Un cop instruït l’expedient [...], us notific que [...].
- D’acord amb l’article [...] us comunic que [...].
- En relació amb l’escrit que vàreu presentar [...]
- Així mateix, us comunic que [...].
- Si voleu més informació [...].
Fórmula de comiat. No se n’ha de fer servir.
Datació. Població, seguida de coma, i data (dia i anys en xifres, mes en minúscula).
Firma. Càrrec, rúbrica i nom i llinatges.
Plantilles i exemples d'oficis
Ofici intern I | Plantilla | Exemple |
---|---|---|
Ofici intern II | Plantilla | Exemple |
Ofici extern | Plantilla | Exemple 1, exemple 2 |